Site titel
FREQUENTIES
Sinds de komst van satelliet, internet en digitale radio zijn inmiddels veel radio stations naar de dab band over gegaan, de middengolf behoort tot een klassieke omroepband, deze is vrij gegeven m.b.t hobby radio lpam, veel kortegolf diensten zijn in nederland en de rest van europa verplaatst naar de satelliet waardoor er nu veel ruimte op deze frequenties vrij is gekomen, de kortegolf (SW) heeft naast de huidige omroep stations veel te bieden zo is er nog altijd o.a luchtvaart, maritiem verkeer, militair verkeer, ambasades, hulpdiensten, zendamateurs en vrije radio stations die van dit wereldwijde medium gebruik maken.

Middengolf Omroep Band

AM 520 tot 1602 Khz LPAM, vrije radio, Nederland, Europa, Afrika, Azië

LPAM Frequenties Nederland

520 Khz
529 Khz
538 Khz
549 Khz
558 Khz
567 Khz
576 Khz
585 Khz
594 Khz
603 Khz
612 Khz
621 Khz
630 Khz
639 Khz
648 Khz
657 Khz
666 Khz
675 Khz LPAM - 100 Watt PEP
684 Khz
693 Khz
702 Khz
711 Khz
720 Khz
729 Khz
738 Khz
747 Khz LPAM - 100 Watt PEP
756 Khz
765 Khz
774 Khz
783 Khz
792 Khz
801 Khz LPAM - 100 Watt PEP
811 Khz
819 Khz LPAM - 100 Watt PEP
828 Khz LPAM - 100 Watt PEP
837 Khz
846 Khz LPAM - 100 Watt PEP
855 Khz
864 Khz
873 Khz
882 Khz
891 Khz LPAM - 100 Watt PEP
900 Khz LPAM - 100 Watt PEP
918 Khz LPAM - 100 Watt PEP
927 Khz
936 Khz
945 Khz
954 Khz
963 Khz
972 Khz
981 Khz
990 Khz
999 Khz
1008 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1017 Khz
1026 Khz
1035 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1044 Khz
1053 Khz
1062Khz
1071 Khz
1080 Khz
1089 Khz
1098 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1107 Khz
1116 Khz 1 KW PEP
1125 Khz
1134 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1143 Khz
1152 Khz
1161 Khz
1170 Khz
1179 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1188 Khz
1197 Khz
1206 Khz
1215 Khz
1224 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1233 Khz
1242 Khz
1251 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1260 Khz
1269 Khz
1278 Khz
1287 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1296 Khz
1305 Khz
1314 Khz
1323 Khz
1332 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1341 Khz
1350 Khz
1359 Khz
1368 Khz
1377 Khz
1386 Khz
1395 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1404 Khz
1413 Khz
1422 Khz
1431 Khz
1440 Khz
1449 Khz
1458 Khz
1467 Khz
1476 Khz
1485 Khz LPAM - 1 Watt PEP
1494 Khz
1503 Khz
1512 Khz
1521 Khz
1530 Khz
1539 Khz
1548 Khz
1557 Khz
1566 Khz 1 KW PEP
1575 Khz
1584 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1593 Khz
1602 Khz LPAM - 100 Watt PEP
1611 Khz

Middengolf Visserijband

1620 tot 1675 Khz Visserijband (SSB) vrije radio band in Nederland (AM)

Tijdens de avond en nachtelijke uren zijn hier veel vrije radio stations actief in de weekends en door de weeks DX-Band, wanneer er gesproken SSB modulatie plaatsvind betekend dit communicatie tussen wal en schip (internationale zeevaart).

Middengolf Omroepband Balkan, Brazilie, Midden Amerika

1675 tot 1715 Khz vrije radio band in Griekenland, Balkan, Spanje (AM)

Wederom Tijdens de avond en nachtelijke uren zijn hier veel buitenlandse vrije radio stations actief in de weekends en door de weeks DX-Band.

Kortegolf Omroep Banden

120 METERBAND 2300 - 2495 Khz Tropenband Afrika, Australië en Azië

90 METERBAND 3200 - 3400 Khz Tropenband Afrika, Australië en Azië

76 METERBAND 3900 - 4000 Khz vrije radio band avond DX 3900 – 3950 kHz

Uitsluitend te gebruiken wanneer de duisternis valt dus tijdens de avond en nachtelijke uren zeer grote afstanden mogelijk met weinig zendvermogen.

60 METERBAND 4750 - 5060 Khz Tropenband Afrika, Australië en Azië

52 METERBAND 5800 - 5950 Khz vrije radio band Nederland Overdag DX

Overdags diversen vrije radio stations (evengelisten) uit de Verenigde Staten, Ierland en duitsland

49 METERBAND 5950 - 6200 Khz Europa Band OMROEPBAND

48 METERBAND 6200 - 6400 Khz vrije radio band Nederland, Duitsland Overdag

Overdags zeer grote afstanden mogelijk met weinig zendvermogen

45 METERBAND 6400 - 6750 Khz Allternatieve CB Band in Europa, Luchtvaart

Voorheen gebruikt door truckers die op italie en griekenland rijden wanneer er SSB gesproken modulatie plaats vind, betekend dit meestal luchtvaart verkeer.

43 METERBAND 6900 - 6990 Khz Amerikaanse vrije radio band (AM) SSB

In de Ochtend diversen Amerikaanse  veel vrije radio stations te horen net als op mg

42 METERBAND 7000 - 7040 Khz vrije radio band Indonesie, Thailand (AM) SSB

Amateurband in Nederland voor Licentiehouders

41 METERBAND 7200 - 7450 Khz Europa, Noord-Amerika, Australië, Azië

41 METERBAND 7450 - 7500 Khz vrije radio band Nederland, Duitsland, UK

Overdags zeer grote afstanden mogelijk met weinig zendvermogen

31 METERBAND 9400 - 9900 Khz Meest gebruikte Omroepband wereldwijd

Overdags zeer grote afstanden mogelijk met weinig zendvermogen

25 METERBAND 11.600 - 12.100 MHz Afrika, Australië en Azië

22 METERBAND 13.570 - 13.870 MHz Europa en Azië

Overdags zeer grote afstanden mogelijk met weinig zendvermogen

19 METERBAND 15.100 - 15.800 MHz vrije radio band, Afrika, Australië, Azië

Overdags zeer grote afstanden mogelijk met weinig zendvermogen

16 METERBAND 17.480 - 17.900 MHz Afrika, Australië en Azië

15 METERBAND 18.900 - 19.020 MHz DRM-band wereldwijd

13 METERBAND 21,450 - 21.850 MHz Australie

11 METERBAND 25.600 - 26.100 MHz vrije radio band Nederland

Wordt veel gebruik gemaakt van CB Transceivers (Gemodificeerde Sets) tijdens condities veel vrije radio stations (Evangelisten) uit ierland waarneembaar.

Omroep Banden Radio en Televisie Analoog en Digitaal DAB DVB-T/S

4,5 METERBAND VHF TV-Band 1 FM 61.00 - 68.00 Mhz vrije radio band DX

Betrekkelijk nieuwe vrije radio band op de oude VHF 1 TV Band Mode FM

3,5 METERBAND FM 83,00 - 87,50 Mhz vrije radio band DX

Betrekkelijk nieuwe vrije radio band waar lange afstanden (DX) haalbaar zijn als fm ontvanger wordt gebruik gemaakt van wideband fm scanner en gemodificeerde receivers er wordt hier net als op de 3 meterband in stereo en rds uitgezonden.

3 METERBAND FM 87.60 - 107.90 Mhz OMROEPBAND
 
De huidige omroepband is altijd in gebruik geweest door vrije radio stations door over bezetting is er een alternatieve vrije radio band onstaan de 3.5 meterband.
 

1.5 METERBAND DAB 175.00 - 220.00 Mhz OMROEPBAND

Deze nieuwe band DAB is per kavel ingedeeld enkele vrije radio stations maken hier inmiddels gebruik van, in engeland is deze band razend populair onder de vrije radio stations, in ierland heeft de staats omroep de DAB activiteit inmiddels opgeheven. 

70 CENTIMETERBAND DVB-T 482.00 - 497.00 Mhz Kanaal: 22- 61 UHF TV

UHF TV Band Gedigitaliseerd naar digital video broadcast - terrestrial Sommige kabel netwerken geven het analoge signaal nog door dvb-c vroeger werd deze band veel in gebruik genomen door vrije televisie stations (analoog).

35 CENTIMETERBAND FM 865.00 - 870.10 Mhz vrije radio band DX

Alleen te gebruiken met een richtantenne en een wideband scanner met mode FM de afstanden zijn vergelijkbaar met de 3 meterband er wordt hier in stereo en mono uitgezonden over grote afstanden, voornamelijk DX verbindingen,deze vrije radio band is als alternatief ontstaan nadat de 60 centimeter band kwam te vervallen.

23 CENTIMETERBAND FM 1300.00 - 1320.00 Mhz vrije radio en televisie band DX

Alleen te gebruiken met een richtantenne LET OP! Vrij zicht Verbinding gewenst voor de ontvangst gebruikt men een analoge satelliet ontvanger waarvan het lnb voltage, "naar de antenne", uitgechakeld moet zijn.

13 CENTIMETERBAND UHF 2320.00 - 2450.00 Mhz vrije radio band DX Videolink.

3 CENTIMETERBAND SHF 10.60 - 14.00 GHz SATELLIET OMROEPBAND

Diversen vrije televisie stations actief op de niet westerse satellieten, deze zijn waarneembaar met een schotelantenne met een diameter van 90 / 115 cm voorzien van een receiver met "blindscan" waarmee je de hele satelliet scant.
Maak simpel je website Eigen site maken